Mity i fakty na temat reklam na YouTube

Reklamy YouTube

YouTube jest jednym z najczęściej przeglądanych serwisów. Każdego miesiąca wchodzi tu kilkanaście milionów osób w poszukiwaniu rozrywki, muzyki itp. Dlatego też coraz częściej wielu przedsiębiorców decyduje się na zainwestowanie w reklamy na YouTube. Czy taka forma reklamy się opłaca? Czy warto w to inwestować? W tym artykule odpowiemy na te pytania, obalając wiele mitów na temat reklam Youtube.

1) Reklamy YouTube należą do bardzo drogich

Pierwszym mitem powtarzanym przez bardzo wiele osób jest to, że reklamy YouTube to wręcz niewyobrażalne koszty i że pozwolić sobie na to mogą tylko i wyłącznie bardzo zamożne firmy. Otóż prawda wygląda zupełnie inaczej. Przede wszystkim należy powiedzieć, że jest nawet całkowicie odwrotnie. Reklama YouTube to bowiem świetny środek dla wielu firm, które dopiero się rozwijają i stawiają na budowanie wizerunku marki.

W kwestii finansów reklam YouTube należy jasno powiedzieć, że reklamy wyświetlane w postaci rozwijanych ekranów na stronie głównej to rzeczywiście spory wydatek. Inaczej jednak sprawa wygląda z reklamami w filmikach. Ponadto płaci się dopiero kiedy użytkownik obejrzy więcej niż 30 sekund filmiku albo gdy reklama YouTube jest krótsza niż owe 30 sekund.

2) Reklama YouTube to tylko filmiki

Ciągle także pojawia się stwierdzenie, że reklamy na YouTube to tylko i wyłącznie filmiki. Rzeczywistość wygląda jednak inaczej – istnieje też możliwość reklamy na stronie głównej, w linkach, z boku, a nawet w konkretnych kanałach.

3) Reklamy Google nie można spersonalizować

Niektórzy twierdzą także, że reklamy na YouTube są mało efektywne, ponieważ nie da się ich dostosować do konkretnej osoby. Otóż to także jest zupełną nieprawdą. Za każdym razem umieszczając reklamę na YouTubie mamy możliwość określenia bardzo dokładnie, komu ma się ona wyświetlać. Co więcej mamy do dyspozycji wiele narzędzi analitycznych, które pozwolą sprawdzić, kto wchodzi na naszą stronę z takiej reklamy YouTube, jak często, szukając czego itd. Takie dane pozwolą nam znacząco dopasować reklamę do grupy naszych idealnych klientów.

4) Reklama YouTube może być skonstruowana samodzielnie

Przede wszystkim zazwyczaj jednak korzystamy z pomocy firmy, która pomoże nam stworzyć odpowiednią reklamę na YouTube. Warto także choćby i na początek rozważyć specjalistów, którzy pomogą nam taką reklamę YouTube umieścić na serwisie i odpowiednio dopasowywać tak, aby w końcu natrafić na najlepszą grupę klientów. Pamiętajmy, że nad taką reklamą na YouTube trzeba cały czas sprawować pieczę.