Jak wybrać kuriera do przesyłek zagranicznych, by nie żałować?
W czasach monopolu Poczty na rynku przesyłek polskich i zagranicznych pojawienie się pierwszych szeroko zakrojonych usług kurierskich spotykało się z niemałym entuzjazmem ze strony konsumentów. Szybko jednak okazało się, iż jakość niektórych usług kurierskich pozostawia wiele do życzenia. Na co zwracać uwagę, by cieszyć się sprawnie wysłaną paczką?
Opinie o rzetelności kuriera – najważniejszy krok
Obecnie coraz więcej osób interesuje się usługami kurierów zagranicznych. Ma na to wpływ w pierwszej mierze pragnienie zapewnienia pracującym w innych krajach członkom rodziny domowych przysmaków i innych kojarzących się dobrze przedmiotów. Paczki do Niemiec czy Wielkiej Brytanii to obecnie potężny sektor rynku kurierskiego – warto zatem zachować ostrożność, bo nie wszyscy jego uczestnicy są godni zaufania.
Jeżeli nasza paczka do Niemiec idzie do miejsca docelowego już 2 tygodnie, to niestety najlepszy znak, iż wybór kuriera tym razem nie był trafiony. Przesyłki do Niemiec w większości przypadków powinny się tam znaleźć w przeciągu kilku dni. Co więcej, praktycznie wszystkie liczące się w oczach klientów firmy kurierskie oferują obecnie zaawansowane systemy śledzenia przesyłki, dzięki którym łatwo zorientować się, na jakim etapie podróży się ona znajduje.
Co jednak zrobić, jeśli zależy nam na wysłaniu paczki do niemiec po jak najniższej cenie, a korzystamy z propozycji niezbyt znanego usługodawcy? W tej sytuacji najlepszą drogą postępowania będzie uprzednie zebranie opinii o nim wśród znajomych z mediów społecznościowych. Z pewnością znajdzie się wśród nich osoba, której paczka do Niemiec została tam wysłana za jego pośrednictwem.
Cennik kurierski – najtaniej nie zawsze najlepiej
Współczesny rynek usług kurierskich cechuje się wysokim stopniem konkurencyjności. Obok długoletnich graczy tej branży co chwila pojawiają się na nim mniejsze i większe firmy, nierzadko próbując wyróżnić się spośród sobie podobnych oferowaniem zadziwiająco niskich cen. Z jednej strony, w przypadku rozłożonej w czasie umowy biznesowej z właścicielem firmy tego typu oferta nie powinna budzić zdziwienia.
Wielu przedsiębiorców zawiera takie umowy, zapewniając sobie paczki do Niemiec i innych krajów Europy w atrakcyjnych, stałych cenach. Jeżeli jednak jest to standardowy pakiet wysyłkowy, skierowany do okazjonalnych klientów prywatnych, przesyłki do Niemiec nie powinny kosztować w nim przysłowiowego grosza. Należy zastanowić się, na którym aspekcie transportu firma zdecydowała się poczynić oszczędności, by móc skonstruować ofertę w ten sposób. Cena dużych przesyłek do Niemiec, Wielkiej Brytanii czy Hiszpanii nie ma prawa być niższa, niż niewielka paczka na terenie kraju.