Instagram – co to jest i jak działa?
Obecnie, kiedy moda na portale społecznościowe i aplikacje internetowe jest coraz większa nikt już nie pyta: „co to Instagram?”. Warto, jednak wiedzieć czym dokładnie jest ta aplikacja, kiedy powstała i jakie daje możliwości.
Instagram co to jest i jak działa?
Instagram to aplikacja oraz portal internetowy, które pozwalają na publikowanie zdjęć i pokazywanie ich innym użytkownikom. Cechą, która wyróżnia portal jest kwadratowy format, do którego są dopasowywane zdjęcia. Instagram to także aplikacja, która umożliwia korzystanie z różnorodnych filtrów, dających możliwość poprawiania zdjęć. Instagram jest bezpłatną aplikacją, dostępną dla telefonów z systemem Android, iOS-a i Windows Phone.
Instagram co to jest i kiedy powstał?
Aplikacja powstała w 2010 roku, a jej autorem jest Kevin Systrom i Mark Krieger. Nawa została utworzona od połączenia słów: „instant” oraz „cemera” oraz „telegram”. Obecnie konto w aplikacji może mieć osoba prywatna, jak i publiczna. Dla osób znanych w świecie np. muzyki lub sztuki daje to możliwość promowania siebie i swojej twórczości oraz tworzenia grona fanów. Na Istagramie aktywnie działają także firmy oraz marki, które wykorzystują swoje konta do promowania określonych produktów, usług, wartości itp.
Możliwości jakie daje Instagram
Instagram nie tylko powala na publikowanie zdjęć, ale umożliwia również ich komentowanie, oznaczanie i wykorzystywanie w celu promowania pewnych idei i postulatów. Autorzy, którzy posiadają popularne i chętnie oglądane profile mogą liczyć na możliwość lokowania produktów i otrzymywania za to wynagrodzenia. Możliwe jest również sprzedawanie swoich zdjęć. Obecnie Instagram występuje w 33 wersjach językowych i jest zaliczany do korporacji Facebook. W pewnym okresie portal współpracował także z inną aplikacją – Twitterem.
Obecnie nikt już nie pyta: „co to Instagram”. Popularność tej aplikacji powoduje, że większość osób umieszcza tam własne zdjęcia lub obserwuje to, co udostępniają inni. Obok Facebook Instagram jest jednym z najchętniej odwiedzanych portali społecznościowych. Warto jednak poznać szczegóły jego powstania i możliwości jakie daje, by jeszcze efektywniej korzystać z niego jako jednego z narzędzi do promowania się w sieci. Ma to znaczenie np. wówczas, kiedy prowadzimy swoja firmę lub chcemy dzielić się z ludźmi określonymi wartościami.