Dzień pracy w zakładzie fryzjerskim
Organizacja pracy w salonie fryzjerskim jest niezwykle istotna. Właściciel lub manager salonu powinni wprowadzić taki system organizacji pracy, aby personel nie miał problemu ze sprawnym obsłużeniem wszystkich umówionych klientów. Bardzo ważne jest dbanie o dobrą opinię miejsca, ponieważ konkurencja jest ogromna.
Sprzęty fryzjerskie
Zadowolenie klienta, a także końcowy efekt pracy fryzjera zależą nie tylko od umiejętności specjalisty, ale także od organizacji pracy w salonie oraz od jakości posiadanego sprzętu. Jeżeli fryzjer ciągle będzie zestresowany, ponieważ będzie zmuszony do pracy na starym sprzęcie, który często bywa awaryjny, trudno będzie mu skupić się wystarczająco, aby wykonać piękną fryzurę albo zrobić perfekcyjne farbowanie.
Dlatego też zadaniem właściciela danego miejsca jest to, aby wyposażyć salon we wszystkie niezbędne sprzęty wysokiej jakości. Takim sprzętem jest między innymi pomocnik fryzjerski czyli specjalistyczny mebel z szufladkami i przegródkami, do których fryzjerzy mogą włożyć potrzebne akcesoria do codziennej pracy.
Czystość i higiena
Idealna sytuacja jest taka, że każdy fryzjer w salonie posiada swój własny pomocnik fryzjerski. Czasami jednak jeden mebel trzeba podzielić na dwóch lub więcej fryzjerów. Wtedy trzeba też ustalić zasady dbania o ten mebel. Jeżeli każdy fryzjer ma swój własny pomocnik, wtedy oczywiście każdy z fryzjerów za niego odpowiada. Jeżeli jednak jeden mebel jest dzielony na kilku fryzjerów, najlepiej jest ustalić grafik, kiedy i przez kogo dany sprzęt powinien zostać wysprzątany i oczyszczony.
Brak jasnych zasad i grafiku może spowodować bardzo negatywne konsekwencje. W obecnych czasach klienci są bardzo mocno wyczuleni na kwestie higieny. Nawet jednorazowa wpadka w tym zakresie może spowodować odejście klientów.
Umawianie wizyt
W obecnych czasach w wielu bardzo dobrych salonach fryzjerskich praktykowane jest umawianie wizyty z dużym wyprzedzeniem, dlatego też do wielu salonów nie można po prostu wejść z ulicy na obcięcie włosów lub farbowanie. Wydaje się, że ta strategia jest bardzo dobra, ponieważ fryzjerzy mogą zaplanować swoją pracę.
Jeżeli fryzjerzy mają wolny czas i akurat nie mają nikogo umówionego na wizytę, mogą oczywiście zgodzić się na wizytę klienta, który właśnie przyszedł i zapytał o możliwość wykonania usługi.
Pomocniki fryzjerskie dostępne są w ofercie beautysystem.pl.