Ads Express – kilka słów o statystykach

W globalnym, internetowym marketingu istnieje jedno narzędzie, które zmieniło świat. Jest to oczywiście Google Ads, którego uproszczona wersja, czyli Google Adwords Express, jest wzorem do naśladowania dla wielu twórców tego typu narzędzi. Podobnie jest w przypadku wypuszczonego przez Allegro rozwiązania Ads Express, które odwołuje się do swego „starszego kolegi”.

Dlaczego Express?

W jednym i w drugim narzędziu nazwa Express pojawiła się nieprzypadkowo. Google Adwords Express to po prostu uproszczona wersja Google Ads, która jest przeznaczona zwłaszcza dla tych osób, które szukają szybkich, a zarazem mało skomplikowanych narzędzi do internetowego marketingu. W przypadku Ads express jest już nieco inaczej. Co prawda za pomocą tego narzędzia można dokonywać zmian w obrębie Allegro Ads, ale ich zasięg jest zdecydowanie mniejszy. Zwłaszcza, że ma się tu do czynienia wyłącznie z potentatem w skali polskiego rynku e-handlu.

Co łączy a co dzieli?

Można zaryzykować stwierdzenie, że obydwie aplikacje więcej łączy, niż dzieli. Widać to zwłaszcza na podstawie menu statystyk. W jednym i w drugim przypadku mowa tu o rozwiązaniach, które zapewniają kontrolę wydatków ponoszonych na reklamę, skuteczności (opłacalności).wybranych kampanii, a także analizę liczby osób, do których dana kampania dotarła. Poza tym każdy z tych modeli oferuje klientom bardzo elastyczne podejście do kwestii związanych z zarządzaniem reklamą. To finalny użytkownik decyduje o tym, jaki jest budżet dla wybranej kampanii. Oczywiście wszystkich zmian może on dokonywać od razu po analizie danych statystycznych.

Szybciej, ale i prościej

Dużym ułatwieniem w korzystaniu z tych dwóch narzędzi jest ich prostota. Zarówno aplikacja Ads Express jak i narzędzie Google Adwords Express obsługują rozwiązania, dzięki którym skorzystanie z możliwości tych dwóch rozwiązań, odbywa się o wiele szybciej niż dotychczas. Ma to sens zwłaszcza dzisiaj, kiedy czasu na wszystko jest coraz mniej. Nawet, jeśli powiedzenie to dotyczy kampanii reklamowych w Google i na Allegro.

Kilka słów podsumowania

Zarówno Ads Express jak i Google Adwords Express to narzędzia, dzięki którym zarządzanie reklamą odbywać się będzie w jeszcze szybszy i efektywniejszy sposób. Warto na nie postawić zwłaszcza wtedy, gdy jest się osobą początkującą lub też stawiającą przede wszystkim na czas.