Rodzaje odzieży używanej

Jeżeli już prowadzisz swój lumpeks albo w najbliższej przyszłości chciałbyś go założyć, musisz zdobyć jak największą wiedzę na temat odzieży używanej. Innej drogi nie ma. Powinieneś stać się ekspertem w tej dziedzinie, jeżeli oczekujesz, że przyniesie ci ona dochody. Odkryj, co takiego oferuje importer odzieży używanej i zobacz, jak to sprzedawać.

Standardowy podział

Czasami importerzy stosują swoje własne nazewnictwo dla konkretnych grup produktów. Typowa nazwa – np. „odzież cream” może zostać zastąpiona przez hasło „mieszanka lux”, dlatego miej to na uwadze i zawsze sprawdzaj, co kryje się pod konkretnym określeniem. A jeśli tego nie wiesz, nic nie stoi na przeszkodzie, by zapytać o to samego importera.

W większości przypadków nazwy oznaczają jednak to samo. Przykładem może być fraza „cream”, pod którą kryje się odzież markowa i często luksusowa, która przeważnie jest nowa i nie posiada na sobie żadnych śladów użytkowania, a nierzadko zawiera nawet metki.

Ubrania damskie, męskie i dziecięce

W teorii mógłbyś skoncentrować się na jakiejś jednej wybranej grupie klientów, w praktyce – lumpeks, który tak zaczyna, zazwyczaj prędzej czy później i tak rozszerza ofertę. Spróbuj więc dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Sięgaj i po ubrania damskie, i po męskie, i po dziecięce. Im więcej towarów pojawi się w twoim sklepie, tym więcej osób będzie go odwiedzać, a twoja sprzedaż zacznie wzrastać.

Pewnych ubrań powinieneś mieć jednak na sklepie nieco więcej i mówimy tu oczywiście o ubraniach damskich. Według statystyk to właśnie kobiety najczęściej chodzą do lumpeksów. Biorąc to pod uwagę, odzież damska powinna sprzedawać się najlepiej.

Forma sprzedaży

Importer odzieży używanej jedynie przekaże ci swoje towary, więc sam będziesz musiał zdecydować potem, co z nimi zrobić. Ustal wcześniej właściwą dla sklepu formę sprzedaży. Odzież używaną możesz oferować klientom na dwa podstawowe sposoby – wystawić ją na wieszakach lub sprzedawać na wagę.

Obecnie coraz bardziej odchodzi się od sprzedaży na wagę, ale tak naprawdę najwyższą sprzedaż uzyskać w przypadku połączenia tych dwóch metod. Lepsze ubrania powieś na wieszakach, a te, które pozostaną, umieść w dużych koszach i sprzedawaj na kilogramy.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Angora.