Czy darmowa wysyłka to jedyna promocja w sklepie internetowym?

Darmowa dostawa stała się jednym z najbardziej podstawowych elementów promocyjnych każdego sklepu internetowego. A przecież koszt jej nie jest już tak duży, jak kiedyś, dlatego też to, że promocja darmowa wysyłka sklepy internetowe traktują jako jedyną promocję, jest ogromnym błędem. Co jeszcze można zaoferować klientom?

Dlaczego darmowa dostawa jest tak popularna?

Jakby na to nie patrzeć darmowa wysyłka jest bardzo dobrym sposobem na skuszenie klientów zakupami w posiadanym sklepie internetowym. Wszystko z powodu nadal całkiem sporych kosztów przesyłania paczek, które często potrafią sięgnąć nawet do ponad 20 złotych. Jest to zatem całkiem miłe dla klienta, gdy widząc taką kwotę przy swoim zamówieniu, dostrzega, że została ona anulowana.Jest to tym bardziej zniechęcające, że często różnego rodzaju porównywarki cenowe nie biorą pod uwagę kosztów wysyłki, co często powoduje rezygnacje klientów z zakupów, gdy dostrzegają, że atrakcyjna cena towaru wyrównywana jest dużymi kosztami wysyłki. Na stronie bez takiego zabiegu istnieje znacznie większa szansa na dokończenie zakupów.

Co można zaoferować oprócz niej?

Mimo jednak to, promocja darmowa wysyłka zaczęła się robić zbyt powszechna, przez co straciła nieco na atrakcyjności w oczach klientów i zwyczajnie nie robi już tak dobrego wrażenie, jak kiedyś. Po prostu spowszedniała.

Co zatem wprowadzić innego, aby zastąpić ten rodzaj promocji? Bardzo ciekawy rozwiązaniem jest możliwość zakupienia po znacznie niższej cenie określonej puli towarów, jeśli nasz koszyk zakupowy przekroczy pewną kwotę. Jak to działa? Po wykryciu tego przez system sklepu internetowego, na monitorze klienta pojawia się informacja, że właśnie uaktywniła się dla niego promocja, dzięki której może spośród prezentowanych produktów wybrać coś po bardzo okazyjnej cenie. Często w tym przypadku kwota spada nawet o 70%.

Innym przykładem często stosowanej w takich sklepach promocji, jest zwiększenie rabatu na każdą kolejną pozycję w zamówieniu. Dajmy na to, że kupując jeden produkt, dokładamy do koszyka kolejny, jednak po 5% rabacie. Trzeci produkt będzie posiadał już 10% rabat, a każdy kolejny będzie ten rabat zwiększał. W ten sposób nie tylko zachęcamy klientów do większych zakupów u nas, lecz także zwiększamy zainteresowanie całą ofertą sprzedażową.Jak zatem widać, choć promocja darmowa wysyłka sklepy internetowe traktują jak standard, to jednak promocje dla klientów można zorganizować również w nieco inny sposób.